Schriften zur Medienwirtschaft und zum Medienmanagement

Cover_MbusThe media world is undergoing a fundamental transformation in which companies and users are shaping new digital business models. In this process of change, innovation in processes as well as a solid grasp of market developments, potentials and international standards of comparison are crucial. This book series aims to present new work in the field of media business with a focus on the development and implementation of digital innovation processes and business models, including methodological research, case studies and market analyses. The series welcomes advanced textbooks, monographs and contributed volumes for an academic and professional audience, preferably from an international and interdisciplinary perspective.

Relevant topics include, but are not limited to, media economics, media management, media convergence, media innovation, media marketing, media production and digital communication processes.

Series Editor
Mike Friedrichsen

Advisory Editors

Alan Albarran, University of North Texas, Denton, TX, USA

Charles Brown, The University of Westminster, London, United Kingdom

Sylvia M. Chan-Olmstedt, University of Florida, Gainsville, FL, USA

Min Hang, Tsinghua University, Beijing, China

Matthias Karmasin, Alpen-Adria-University, Klagenfurt, Austria

Gregory Ferrell Lowe, University of Tampere, Finland

Robert Picard, University of Oxford, United Kingdom

Alfonso Sanchez-Taberno, Universidad de Navarra, Pamplona, Spain

Aldo Van Weezel, Universidad de lo Andes, Santiago, Chile

Elena Vartanova, Moscow State University, Russia

Verlag: Springer-Verlag GmbH, Heidelberg

Die Schriftenreihe mit allen verfügbaren Titeln finden Sie auf den Webseiten des Springer Verlags.

Aktuelle Bände der Schriftenreihe

Band 29
Digitalization and the Impact on Television Financing
Von Dr. Stefanie Dänzler
2011, 156 S., Broschiert,
ISBN 978-3-8329-6471-9, 24 Euro

Band 28
Angebotsstrategien in Breitbandfernsehmärkten
Eine mikroökonomische Analyse
Von Dr. Christoph Fritsch
2010, 232 S., Broschiert,
ISBN 978-3-8329-6015-5, 34 Euro

Band 27
Innovationsprozesse im privaten Hörfunkmarkt
Der Wandel vom klassischen Radiohörer zum interaktiven Nutzer
Von Prof. Dr. Mike Friedrichsen
2012, Rund 130 S., Broschiert,
ISBN 978-3-8329-5489-5, 29 Euro
In Vorbereitung für das 2. Quartal 2012

Band 26
Medienwandel durch Digitalisierung und Krise
Eine vergleichende Analyse zwischen Russland und Deutschland
Herausgegeben von Prof. Dr. Mike Friedrichsen, Prof. Jens Wendland, Prof. Dr. Galina Woronenkowa
2010, 216 S., Broschiert,
ISBN 978-3-8329-5399-7, 39 Euro

Eine vollständige Liste aller Bände der Schriftenreihe finden Sie beim Nomos Verlag.